nagrzewnice master elektryczne


Obsługiwanie nagrzewnic elektrycznych

Nagrzewnice elektryczne są bardzo wygodnymi rodzajami nagrzewnic. Dzięki ich wykorzystywaniu można skutecznie dogrzewać różne pomieszczenia bez potrzeby sprawowania ciągłej kontroli nad nagrzewnicami. Tego typu nagrzewnice mogą być kupowane w różnych sklepach z urządzeniami elektrycznymi oraz w sklepach z urządzeniami domowymi. Poza tym podłączanie nagrzewnic elektrycznych jest bardzo proste, podobnie jak ich obsługiwanie. Wobec tego wydaje się, że warto kupować nagrzewnice do tych wszystkich domowych pomieszczeń, które wymagają dodatkowego ogrzewania. Trzeba jednocześnie podkreślić, że warto dbać o montowanie w domu nowoczesnych okien i drzwi oraz różnych izolacji, a dzięki temu będzie można oszczędzać na ogrzewaniu bez obaw o to, że dom zostanie wyziębiony.


Podział kominków

Ze względu na:

umieszczenie w pomieszczeniu:
zabudowane całkowicie lub częściowo w ścianie
kominki wolno stojące tzw. kozy
kominki ceramiczne często mylone z kominkami kaflowymi
osłonę paleniska:
kominki z wkładem kominowym, tzw. zabudowane
kominki z otwartym paleniskiem
paliwo:
drewno
kominki elektryczne
gaz (miejski lub płynny)
paliwo płynne etanol (tzw. biokominki), naftę itp.
sposób podawania paliwa stałego
kominki z palnikiem retortowym sterowanym automatycznie na pellety
kominki na drewno z dokładaniem ręcznym
sposób rozprowadzenia ciepła:
kominki oddające ciepło tylko do pomieszczenia, w którym stoją
kominki z wymiennikiem ciepła:
z rozprowadzaniem grawitacyjnym ciepłego powietrza
z mechanicznym rozprowadzeniem ciepłego powietrza
z płaszczem wodnym wpiętym do instalacji C.O. lub C.W.U.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kominek


Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy

nagrzewnice master elektryczne

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 12-05-2019 08:24